HoloLens fejlesztés Unity-ben – alapok

A Unity 3D tutorial sorozatban láthattuk, hogy milyen egyszerű Unityben játékot fejleszteni. Nem mondanám, hogy HoloLensre sokkal bonyolultabb fejleszteni. Csupán néhány beállításon kell végig mennünk és már futni is fog az alkalmazás. Nézzük meg, hogy pontosan mik is ezek!

Új projekt létrehozása

Ez teljesen ugyanaz, mint ha egy sima 3D játékot fejlesztenénk, tehát:

  1. Indítsuk el a Unity-t
  2. A jobb felső részen kattintsunk a NEW gombra
  3. Adjuk meg a projekt nevét
  4. A projekt típusának válasszuk a 3D-t
  5. Adjuk meg a projekt helyét a lemezen
  6. Hozzuk létre a projektet a Create project gombbal

A kamera beállítása

A Main Camera fogja kezelni a fejmozgás követését és a sztereoszkopikus megjelenítést, azaz hogy mindkét szemnek külön rendereli ki a kimenetet a 3D hatás érdekében. Ahhoz, hogy ez jól működjön, néhány dolgot be kell konfigurálnunk a kamerán.

  1. Mentsük el a Scene-t a File -> Save Scenes menüpont alatt, az Assets mappában létrehozott Scenes mappába
  2. Érdemes a kamera kezdő pozícióját a 0,0,0 koordinátára állítani, így érjük el azt, hogy a felhasználó fejének kezdő pozíciója is itt lesz.
    • Válasszuk ki a Main Camera objektumot a Hiearchy panelen
    • Az Inspector panelen keressük meg a Transform komponenst és módosítsuk a Position tulajdonságának értékét (X: 0, Y: 0, Z: 0)-ra
  3. Mivel a HoloLens alkalmazások nem rendelkeznek háttérrel, hiszen a való világot kell hogy lássuk, ezért a Main Camera Skybox textúráját el kell távolítanunk.
    • Az Inspector panelen a Camera komponensben állítsuk át a Clear Flags legördülő menü értékét Skyboxról Solid Colorra
    • A Background színválasztóban állítsuk át az RGBA értéket (0, 0, 0, 0)-ra (a fekete háttérszínt átlátszónak fogja megjeleníteni a HoloLens)
  4. HoloLensen a kamera ajánlott Near Clip Pane távolsága 0.85m, ez a legkényelmesebb a szemnek.
    • Az Inspector panelen a Camera komponensben állítsuk át a Near Clip Pane mezőt 0.85-re

Projekt beállítások

Ahhoz, hogy HoloLensre tudjunk buildelni, el kell végeznünk néhány projekt szintű beállítást.

Teljesítmény és minőség beállítások

Akkor lesz tökéletes az alkalmazásunk HoloLensen, ha a hologramok 60 FPS-el jelennek meg. Ehhez le kell csökkentenünk a modelleink minőségét.

  1. Válaszd ki az Edit -> Project Settings -> Quality menüpontot
  2. Az Universal Windows Platform logo alatt a Default sorban válaszd ki a Very Low értéket

clip_image001

Virtual Reality támogatás és Windows 10 SDK

Konfigurálnunk kell a Unity-t, hogy a kiexportált alkalmazás ne 2D nézetben, hanem holografikus nézetben jelenjen meg, ehhez be kell állítanunk a Virtual Reality támogatást, a célplatformot pedig a Windows 10 SDK-ra.

  1. Válaszd ki az Edit -> Project Settings -> Player opciót
  2. Az Inspector panelen kattints az Universal Windows Platform fülre
  3. Nyisd le az Other Settings csoportot
  4. A Rendering részen pipáld ki a Virtual Reality Supported dobozt és győződj meg róla, hogy a Windows Holographic listázva van a támogatott SDK-k között

clip_image002

Modell elhelyezése

Ennyi plusz beállításra volt csak szükségünk ahhoz, hogy HoloLensen fusson az alkalmazásunk. Most pedig el fogjuk helyezni a játékban ugyanazt a kaktusz modellt, amellyel a Unity 3D tutorialban is játszadoztunk.

  1. Importáljuk be az Asset Store-ból a Character_Cactus modellt
  2. Helyezzük el a Scene-en
  3. Az Inspectorban a Transform komponens Position tulajdonságát állítsuk be a következő értékekre: (X: 0, Y: -0.2, Z: 2). Ez két méterrel a felhasználó kezdőpozíciója helyezi a modellt.
  4. A Transform komponens Rotation tulajdonságát állítsuk be (X: 0, Y: 180, Z: 0)
  5. A Transform komponens Scale tulajdonságát állítsuk be (X: 0.01, Y: 0.01, Z: 0.01).
  6. Az Animator komponenst pedig kapcsoljuk ki a neve melletti kis jelölőnégyzettel, mivel jelenleg nincs szükségünk animációra.
  7. Mentsük el a Scene-ünket

clip_image003

Ezennel kész is a projektünk, a következő blogposztban megnézzük, hogy hogyan tudjuk ezt a HoloLens emulatoron futtatni, és hogy egyáltalán mi is az az emulátor, milyen képességei vannak, tudunk-e csak ezzel fejleszteni, valódi HoloLens nélkül.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

Create your website with WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: