A HoloLens Emulator egy olyan emulált környezet, amelyben HoloLens alkalmazásokat tudunk futtatni.
Két esetben nagyon hasznos az emulátor:
- Anélkül tudunk HoloLensre fejleszteni, hogy rendelkeznünk kellene egy HoloLensszel
- Gyorsan tudjuk tesztelni a kisebb változtatásainkat, anélkül, hogy mindig fel kellene venni a fejünkre az eszközt
Maga az emulátor virtualizálást használ, egy Hyper-V virtuális gépen fut. Az alkalmazások nem tudják, hogy épp egy valódi HoloLensen vagy emulátorban futnak, tehát az alkalmazásainkon nem kell változtatni egyik vagy a másik esetben.
Emulátor input
Az emberi és a környezeti inputokat, amelyek a szenzorokból jönnek, a billentyűzettel, egérrel vagy Xbox kontrollerrel tudjuk szimulálni, így az alkalmazások teljesen ugyanúgy reagálnak, mint ahogy azt egy valódi eszközön tennék.
- Mozgás – WASD billentyűk vagy a bal stick az Xbox kontrolleren
- Fejmozgás – Kattintás és az egér húzása, a nyíl billentyűk a billentyűzeten vagy a jobb stick az Xbox kontrolleren
- Klikkelés – Jobb egérgomb, enter billentyű vagy az A gomb az Xbox kontrolleren
- Bloom gesztus – Windows gomb vagy F2, vagy a B gomb az Xbox kontrolleren
- Görgetés – Az Alt gomb és a jobb egérgomb lenyomva tartása, majd az egér fel vagy le húzása, vagy Xbox kontrolleren a jobb oldali trigger és az A gomb lenyomva tartása, majd a jobb oldali stick le vagy fel nyomása
Az emulátor anatómiája
Amikor elindul az emulátor, a HoloLens operációs rendszer fog fogadni.
Jobb oldali eszköztár
- Close: Az emulátor bezárása.
- Minimize: Az emulátor tálcára helyezése.
- Human Input: Az egér és a billentyűzet az emberi inputot szimulálja.
- Keyboard and Mouse Input: Az egér és a billentyűzet inputjait direktben kapja meg, mintha egy Bluetooth egeret és billentyűzetet párosítottunk volna eszközünkhöz.
- Fit to Screen: A képernyőhöz illeszti az emulátort. Ennek egyébként túl sok értelmét nem láttam.
- Zoom: Make the emulator larger and smaller. Ez a funkció sincs a legjobban kitalálva, hiszen még a 100%-os méret is kicsi, nem tudom, hogy ki szeretne kisebbet használni, nagyobbat pedig nem lehet.
- Help: Az emulátor Help oldalának megnyitása a böngészőben.
- Open Device Portal: A Windows Device Portal megnyitása a böngészőben. Itt eszközünkről tudunk információkat megnézni, élő felvételt, képernyőképeket készíteni, diagnosztikákat figyelni a rendszerről (pl. FPS, CPU, GPU használat, hálózat, stb.), megnézhetjük a telepített és futó alkalmazásokat, azokat törölhetjük, újakat telepíthetünk App package-ek formájában, Crash dumpokat tölthetünk le, a fájl rendszert böngészhetjük, logokat konfigurálhatunk, különböző hálózatokra kapcsolódhatunk, stb.
- Tools: Az Additional Tools panel megnyitása, ahol további beállításokat végezhetünk.
További eszközök panel
Simulation
A Simulation fül a szenzorok jelenlegi állását mutatja, tehát pl. hogy a felhasználónak mik a koordinátái, mennyire van megdöntve a feje, stb. Továbbá, ezekre az értékek fölé húzva az egeret információkat kapunk arról, hogy milyen billentyűvel tudjuk az adott értéket módosítani az emulátorban.
Emellett be tudjuk kapcsolni, hogy látszódjonak a kezek is, ezzel haladóbb szintű gesztusokat is tudunk végezni.
Room
Különböző előre feltérképezett szobákat tudunk betölteni, így szimulálva különböző helyszíneket, pl. ha egy olyan appot fejlesztünk, amelyhez szükség van a szobában egy asztalra, akkor olyan szobát töltünk be. Az emulátor által biztosított szobák mellett mások által, vagy a saját HoloLensünkkel feltérképezett szobákat is be tudunk tölteni.
Account
Erre akkor van szükségünk, hogy ha a Store-ból szeretnénk alkalmazásokat telepíteni az emulátoron belül. Illetve természetesen ugyanúgy egyszerűbb lesz a bejelentkezés a különböző Microsoftos oldalakra, ha be vagyunk jelentkezve az operációs rendszerbe.
Most, hogy megismertük az Emulator működését, telepítsük fel rá az előző blogposztban elkészített alkalmazásunkat.
Az Emulator telepítése
Az Emulatort külön fel kell telepítenünk, ahhoz, hogy használhassuk. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a rendszerednek támogatnia kell a Hyper-V-t, hiszen az emulátor egy Hyper-V alapú virtuális gép.
- Látogass el a HoloLens szükséges eszközeinek telepítő oldalára.
- Az Installation cheklist for HoloLens résznél kattints a HoloLens Emulator and Holographic Templates linkre.
- Töltsd le a telepítőt, majd telepítsd fel az alkalmazást.
A projekt buildelése
Miután feltelepítetted az emulátort, már használatra kész is. Először is a megfelelő paraméterekkel buildelni kell a projektet Unityben.
- Nyisd meg a File -> Build Settings… menüpontot
- Kattints az Add Open Scenes gombra
- A Platform listában válaszd ki az Universal Windows Platformot
- Kattints alul a Switch Platform gombra
- Target Device: HoloLens
- Build Type: D3D
- SDK: Latest Installed
- Build and Run on: Local Machine
- Pipáld ki a Unity C# Projects dobozkát
- Kattints a Build gombra
- Az Assets mappán kívül hozz létre egy App mappát
- Válaszd ki ezt a mappát
A projekt futtatása az emulátoron
A build után meg kell nyitnunk a kigenerált projektet Visual Studioban, majd ott a megfelelő paraméterekkel deploy-olni az emulátorra az alkalmazást.
- Miután kész a build, indítsd el az App mappában levő .sln fájlt
- A kigenerált UWP projekt meg fog nyílni Visual Studioban
- Felül a Debug módot állítsd át Release-re (Természetesen tudunk debugolni is, abban az esetben hagyjuk az opciót Debugon, viszont így lassabban fog kitelepülni és elindulni az alkalmazásunk)
- Az Any Device-t x86-ra
- A Local Machine-t pedig a telepített HoloLens Emulatorra
- Majd indtsd el a Debug -> Start Without Debugging (CTRL + F5) paranccsal
- Amennyiben nem indulna el magától az alkalmazás, a Start menüben a jobb oldali + gombra kattintva megjelenik az összes telepített alkalmazás, a deploy után alkalmazásunk is ott lesz megtalálható
- Amennyiben nem indul el az alkalmazás, hanem csak kidob egy fehér ablakot, klikkeljünk az ablakra és újra meg fogja próbálni elindítani. Nekem van, hogy csak 10. ilyen próbálkozásra indul el. Sajnos nem tudom, hogy mi okozza a problémát, azt sem tudom, hogy ez csak nálam van-e jelen, mivel nem találtam rá megfelelő magyarázatot.
Miután sikerült elindítani, képesek kell, hogy legyünk körbe járni az objektumot.
Amennyiben rendelkezünk egy valódi eszközzel, szinte ugyanezekkel a lépésekkel tudjuk alkalmazásunkat telepíteni. Te gondoltad volna, hogy ilyen könnyű HoloLensre fejleszteni? Durva, hogy mondjuk 10 évvel ezelőtt mennyi szenvedés lett volna már csak egy ilyen egyszerű alkalmazást is összerakni, mint amilyet most mi, most pedig kb. 10 perc.
Leave a Reply